lauantai 3. joulukuuta 2016

Pyry-Petterin seikkailut alkaa

Sinisointu oli saanut Pyry-Petterin mukaansa pulkkamäkeen.
-Joko sä tiedät mikä susta tulee isona? Sinisointu kysyi,
-En mä vielä tiedä. Pyry-Petteri vastasi.
-Sulla ei oo edes tonttupukua, miten sä voit olla ihan oikea tonttu? Sinisointu kysyi.
-Kyllä mä olen oikea tonttu. Mä en vaan tiedä missä mun tonttupuku on. Pyry-Petteri vastasi.
-Mä luulin että kaikki Sylviatunturilla asuvat tontut tietävät tehtävänsä. Sinisointu sanoi.
-Mikä sä sitten olet? Pyry-Petteri kysyi.
-Mä tykkään musiikista, mä haluaisin tanssia ja soittaa. Sinisointu vastasi ja alkoi hyräillä joululauluja. Pyry.Petteri oli hiljaa ja alkoi miettiä omaa tehtäväänsä.


-Hmmm..Mistä sen tietää mikä on oma tehtävä? Pyry-Petteri kysyi.
-En mä tiedä, se vaan tulee jotenkin heti mieleen kun sitä miettii. Sinisointu vastasi.
-Niin mutta kun mä en tiedä mikä musta tulee. Pyry-Petteri parahti.
-Voi ei Pyry-Petteri, Eikö sinulle tule mitään mieleen? Sinisointu koetti auttaa.
-Ei tule yhtään mitään. Pyry-Petteri sanoi.
-Minä tiedän, jos sinä olet poro tonttu ja autat tallitonttua kun sinun nimesi on Pyry-Petteri. Sinisointu ehdotti.
-En minä ainakaan joulupukin rekeä voi vetää. Petteri Punakuono johtaa kulkuetta. Pyry-Petteri sanoi.
-Mä oon aina ajatellut että mä soitan ja laulan joululauluja ja saan muutkin siitä innostumaan. En vaan tiedä mistä se tunne on tullut mutta se vaan tulee jostain, Sinisointu kertoi omasta tonttutehtävästään.
-Ei mulle tuu mitään tunnetta vaikka kuinka mietin. Pyry-Petteri koetti ankarasti miettiä miltä hänestä tuntui olla Sylviatunturin tonttu.
-Eikö mitään? Mieti nyt oikein kovasti. Sinisointu sanoi,
-Ei mitään. Pyry-Petteri vastasi.
-Mennään kysymään Tallitontulta josko hän tietää mikä on sinun tehtäväsi. Sinisointu ehdotti.
-Mennään heti. Pyry-Petteri sanoi ja  he keräsivät liukurit kelkkoihin ja lähtivät etsimään Tallitonttua.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti