keskiviikko 2. marraskuuta 2016

Syksyn hetkiä; haravointi.

Jarkko Possula, nuorempi veljekset Possula& Possula yrityksestä, vietti vapaa päivää. He olivat koko perhe lähteneet pihaan haravointi talkoihin.
-Vielä on vähän vaahterassa lehtiä. Jarkko sanoi.


Rita Possula katsoi vaahteraa.
-Kun tulee kunnon kylmät ilmat, niin loputkin lehdet tippuu. Hän totesi.
-Minä tyhjään kottikärryt kohta, vien lehdet kompostiin. Jarkko sanoi kun ensimmäinen kärryllinen lehtiä oli kasassa.


Rita keräsi lehtiä omalta puolelta kasaan.
-Tästä saat nämäkin vielä. Hän sanoi ja Jarkko toi kottikärryt hänelle.


Perheen kolmoset Aki, Maisa ja Remu olivat keränneet omat lehtikasan pihaan.
-Mun vuoro, mä hyppään siihen seuraavaksi. Remu sanoi.
-Ei kun mä hyppään eka. Aki sanoi.
-Minäpäs. Maisa huudahti.


Ja kuinkas ollakkaan, Maisa ehti ensimmäisenä hyppäämään kasaan.
-Nyt sä levitit ne kaikki. Aki sanoi.
-Mä en ainakaan kerää niitä enää. Remu sanoi.
-Mä kerään, saanpahan sitten yksin hyppiä. Maisa totesi ja keräsi lehdet uuteen kasaan.


Jarkko ja Rita saivat enimpiä lehtiä haravoitua pihasta pois.
-Haravoidaan sitten loput kun vaahtera on pudottanut kaikki lehtensä. Rita sanoi,
-En usko että siihen menee enää kauaa. Jarkko totesi.
Kolmoset olivat päässeet taas sopuun ja vuorotellen he hyppelivät lehtikasaan.
-Syksyssä parasta on värikkäät lehdet ja lehtikasaan hyppely. Maisa sanoi.
-Niin on. Remu vastasi.
-Mä oon samaa mieltä. Aki tuumasi ja lapset jatkoivat innoissaan leikkimistä syksyn lehdillä.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti