tiistai 24. joulukuuta 2019

Vanhojen kirjeiden salaisuus- osa 13

 -Kauan kauan sitten täällä Joulutalossa tutustuin komeaan tonttuun, niinkuin sinä sanoit. Sisko-Ilona aloitti kertomisen.

-Me ihastuimme toisiimme mutta tämä komea tonttu teki toisaalla töitä kuin minä. Päätimme kirjoittaa kirjeitä toisillemme, koska töiden takia näimme toisiamme niin harvoin. Minä tein töitä silloin kirvestonttu Palamotin kanssa ja viimeisenä työnäni aloitimme nukkumahuoneen rakentamisen. Päätimme kuitenkin kertoa Joulupukille että olimme ihastuneet komean tontun kanssa. Palamotti kuitenkin totesi että Joulutalossa yhdessä oleminen on kielletty. Että hän oli kysynyt asiaa senioritontuilta ja nämä olivat kertoneet seurustelemisen olevan kielletty.

-Eihän se ole kielletty... Pyry-Petteri sanoi.

-Sshh.. kuunnellaan. Taika Palsami keskeytti.

-Minä kysyin että voinko jutella asiasta Joulupukin kanssa mutta Palamotti sanoi sen olevan turhaa. Hän näytti jostain revittyä paperia jossa kerrottiin Joulutalon säännöistä. Minä tajusin että en voi olla enää täällä Joulutalossa jos en saisi olla yhteydessä komean tontun kanssa. Sisko-Ilona sanoi.

-Mitä sinä teit? Taika Palsami kysyi.

-Me saimme nukkumatilat valmiiksi ja minä päätin lähteä täältä pois. Annoin Palamotille ohjeeksi että hän rakentaa yläkerran loppuun ja jatkaa rakennustyössä minun puolestani. Sisko-Ilona vastasi.

-Mutta Palamotti ei sitä ikinä rakentanut. Mitä oikein mahtoi tapahtua? Taika Palsami kysyi.

-En tiedä. Palamotti varmasti löysi kaikki kirjoittamani kirjeet ja luki ne. Hän saattoi olla minuun ihastunut ja kun tajusi että olenkin ihastunut toiseen tonttuun, hän päätti sulkea ovet edestäni. Sisko-Ilona mietti.

-Keksiä säännön mitä ei ole olemassakaan. Pyry-Petteri sanoi.

-Varmasti jotain sellaista. Hän on jättänyt kirjeet yläkertaan muiden tavaroiden kanssa ja lähtenyt sitten minun jälkeeni Joulutalosta pois. Siksi yläkerta on jäänyt niille sijoilleen ja kukaan siitä ei ole sen enempää tiennyt. Sisko-Ilona totesi.

-Se oli selllainen rakkaustarina. Pyry-Petteri huokasi.

-Sshh.. minulla on vielä yksi kysymys? Taika Palsami kysyi.

-Niin? Sisko-Ilona odotti.

-Saanko kysyä vielä että kuka se sinun komea tonttusi oli? Taika Palsami kysyi. Sisko-Ilona huokasi ja kuiskasi hiljaa nimen.

-Ei voi olla totta. Kaksikko kiljaisi jälleen innostuneena yhteen ääneen ja alkoivat tanssia ympäri saunaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti