keskiviikko 6. joulukuuta 2023

Tahvolla sijainen ( osa 4 )

 Tahvolla sijainen ( osa 4 ) 

Tahvo päätti mennä katsomaan tarvitsisiko joku toisista tontuista apuja. Hän päätti kurkata tarvitsisiko Joulupukki sittenkin apuja. Työt jäi niin kesken hänen jäädessä lomalle. Ei kai kukaan voisi häntä kieltää auttamasta ystävää hädässä? Joulupukki olisi aivan varmasti avun tarpeessa.



-Tip, tap, tip, tap, tipe tipe tip, tap.. Hän hyräili joululaulua mielessään kun järjesti joulupukin saapuneet postit järjestykseen.

-Tahvo, etkös sinä ole lomalla? Joulupukki kysyi ovelta.

-Olen toki, olen toki. Ajattelin kuitenkin että voisin olla lomallakin tehokas. Tahvo hymyili leveästi.

-Mutta lomalla kuuluisi lomailla. Joulupukki totesi.

-Ajattelin että voisin auttaa kuitenkin sinua. Tahvo sanoi.

-Ei tarvitse, minä olen joulupukin apuna. Tohelo hihkaisi Joulupukin takaa.

-Tohelo! Tahvo yllättyi.

-Minä olen sinun sijaisena. Tohelo sanoi hyväntuulisena. Hänelle työ oli vaihtelua, kun hän yleensä toimi kiiretonttuna siellä missä oli kaikkein kiireintä. Joulupukin apuna toimiminen oli luksusta, tuntui kuin olisi saanut ylennyksen.

-Onko minulla sijainen? Tahvo kysyi yllättyneenä joulupukilta.

-Ei nyt sijainen, mutta pyysin Toheloa auttamaan minua muutaman päivän. Joulupukki vastasi.



-Minulla on sijainen.. Mitä ihmettä minä nyt oikein teen jos kukaan ei tarvitse apuani? Tahvon ääni alkoi taas nousta korkeammalle.

- Saanko minä ehdottaa? Tohelo päätti tehdä ehdotuksen Tahvolle.

- Mitä? Tahvo kysyi.

#Sääntö 183Lomalla ollessaan tonttu ei saa ottaa työtehtäviä mukaan. Loma on aikaa jolloin työvälineet, tehtävälistat ja vastuut jätetään työhuoneeseen. Se varmistaa että tonttu voi täysin rentoutua ja palata sitten töihin virkistyneenä, mikä on sekä tontun että joulun hengen mukaista. Joten sinuna minä viettäisin ihan vain lomaa. Tiedätkös, joulutalo voi näyttää ihan erilaiselta kun ei tarvitse tehdä töitä vaan saa nauttia joulun tunnelmasta. Tohelo ehdotti.

-Voi vispilä sentään... Tahvo pudisti päätään hiljaisena. Kaikkea sitä kuulee. Miten hän voisi vain olla ja nauttia tunnelmasta?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti