lauantai 2. joulukuuta 2023

YLLÄTYSLOMAN AIKA ( 1.osa)

 YLLÄTYSLOMAN AIKA   ( 1.osa) 

-Tahvo, sinulle on nyt myönnetty kahden viikon loma. Joulupukki tuumasi työhuoneessa papereiden keskeltä.

-Lomaa? Mitä lomaa? Tahvo pysähtyi paikoilleen.



-Lomaa. Sinulla oli jäänyt kesästä kaksi viikkoa pitämättä lomaa. Joulupukki vastasi.

-Mutta.. Mutta.. Enhän minä voi pitää lomaa näin lähellä joulua. Tahvo sanoi.

-Sihteeritonttu sanoi että loma on sinulle myönnetty ja loma alkaa jo huomenna. Joulupukki sanoi nostaen katseen papereistaan.

-Huomenna? Jo huomenna? Tahvon ääni oli noussut korkeammalle.

-Huomenna. Niin sihteeritonttu sanoi minulle. Joulupukki toisti rauhallisesti.



-Enhän minä nyt voi mitenkään lomailla tähän aikaan vuodesta... Kyllähän Joulupukki ymmärtää ettei kukaan voi lomailla kesken joulun kiireiden. Ei sitten millään tavalla. Ei se tule onnistumaan mitenkään. Lomalle tähän aikaan vuodesta? Aivan mahdotonta! Tahvo puuskahti.

-Minä en osaa siihen vastata mutta sihteeritonttu puhui jotain säädöksistä ja lomaoikeuksista, joten sinuna kävisin hänen luonaan juttelemassa. Joulupukki sanoi nousten seisomaan Tahvon viereen. 



-Minä menen heti. Enhän minä nyt mitenkään voi olla lomalla tähän aikaan vuodesta. Tahvo päätti ja lähti huoneestaan itsekseen mutisten.

-Olisihan se ihan kummallista viettää lomaa kesken kiireisimmän jouluun valmistautumisen. Vieläpä kotitontun! 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti